Misja i wizja Szkoły
"Szkoła jest dziecku przyjazna i w atmosferze życzliwości oraz miłości rozwija jego osobowość i przygotowuje do życia w społeczeństwie. Uczy samodzielności, przedsiębiorczości, poczucia odpowiedzialności oraz godności przy akceptacji niepełnosprawności własnej i współtowarzyszy.
W pracy dydaktycznej i wychowawczej odróżnia nas od innych stałe doskonalenie metod pracy, podmiotowe postrzeganie uczniów i partnerskie traktowanie rodziców."
Wizją szkoły jest wychowanie ucznia, który będzie samodzielny i odniesie sukces w swoim życiu. Dlatego hasło naszej szkoły to:
"Szkoła samodzielności i sukcesu."
Terapia
Specyfika pracy z osobami niepełnosprawnymi
obliguje do wdrażanie metod działających na wszystkie sfery każdego wychowanka. Wśród wielu stosowanych w szkole, na uwagę zasługują:
|
|
- terapia z wykorzystaniem metody Tomatisa
- terapia biofeedback
- terapia Warnkego
- terapia uwagi, koncentracji i pamięci Reha Com, Play Attantion,
- metoda Montessori
- symultaniczno-sekwencyjna metoda wczesnej nauki czytania prof. J. Cieszyńskiej
- metoda Dennisona
- metoda projektu
- metody aktywizujące
- metoda Knilla
- Metoda Integracji Sensorycznej
- terapia muzyczno-ruchowa Soundbeam
- metoda W. Sherborne
- Cztery pory roku – polisensoryczne poznawanie
- sposoby komunikacji pozawerbalnej (piktogram, PSC, Bliss, tablice komunikacyjne, gesty itp.)
- artterapia
- bajkoterapia
- ergoterapia
- muzykoterapia
- metoda dobrego startu
- metoda prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- terapia czaszkowo-krzyżowa
|
Wyposażenie
Z roku na rok szkoła wzbogaca się w
coraz nowocześniejszy, specjalistyczny, sprzęt do edukacji, rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Obecnie uczniowie mogą korzystać z:
|
|
-
nowoczesnej pracowni komputerowej ze stałym dostępem do Internetu (EFS)
- tablic interaktywnych, laptopów
- sprzętu do stosowania Metody Tomatisa (EFS)
- sprzętu do terapii biofeedback (EFS)
- sprzętu do terapii metodą Warnkego
- sprzętu do terapii i rehabilitacji Soundbeam
- sprzętu do terapii Reha Com
- sprzętu do terapii Play Attention
- wyposażenia sali Montessori
- multimedialnej pracowni logopedycznej (EFS)
- nowoczesnego wyposażenia w sali biologicznej (EFS)
- nowoczesnego wyposażenia sali fizycznej i chemicznej (EFS)
- nowoczesnych pomocy w pracowni kształcenia zintegrowanego (EFS)
- wysokiej technologii sprzętu i programów do porozumiewania się uczniów niemówiących (komunikatory, oprzyrządowanie komputerowe)
- wyposażenia do zajęć umuzykalniających i muzykoterapii
- wyposażenia pracowni ceramicznej (EFS)
- sprzętu do terapii SI (integracji sensorycznej) (EFS)
- pomocy polisensorycznych (słuchowo, wzrokowo, dotykowo, węchowych)
|
Zajęcia pozalekcyjne
- Gazetka "Iskierka"
- Zespół teatralny "Dziesiątka"
- Zespół instrumentalno-wokalny "Dziesięć i pół"
- Zespół taneczny
- Judo
Wdrażanie
nowych programów, programów autorskich, podejmowanie nowych inicjatyw, tworzenie tradycji, wyposażanie w nowoczesny sprzęt, stosowanie
nowatorskich metod nauczania oraz stałe podnoszenie kwalifikacji przez kadrę pedagogiczną powoduje, że szkoła staje się
placówką specjalistyczną w pełni tego słowa znaczeniu.
Tradycje
Od lat organizowane uroczystości szkolne, związane z realizacją programu wychowaczego stały się
tradycją naszej placówki. W ciągu każdego roku szkolnego w inny sposób przebiegają zajęcia
i imprezy, podczas których realizujemy założone cele. Niektóre z nich są
uroczystościami szkolnymi, inne organizowane są na forum miasta, w celach integracyjnych. Są to takie między innymi:
|
-
Dni Patrona
- Rajdy Tischnerowskie
- Cała Polska czyta dzieciom
- Festiwal Poezji Dziecięcej
- Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
- Dzień Życzliwości
- Dzień Godności Osoby Niepełnosprawnej
|